ما در مورد پارابن ها صحبت کرده ایم و اینکه چرا آنها بارها در پست های بررسی ما اینقدر خطرناک هستند. پارابن ها در بیشتر محصولات زیبایی معمولی یافت می شوند و یکی از سمی ترین مواد و مواد نگهدارنده مصنوعی در وسایل مراقبت شخصی شما هستند. در این پست به تفصیل خواهیم پرداخت که پارابن ها ، چه مواردی برای آنها استفاده می شوند و چرا اینقدر برای بدن شما سمی و مضر هستند.

 
پارابن ها چیست؟
Parabens معمولاً در محصولات زیبایی به عنوان ماده نگهدارنده مورد استفاده قرار می گیرد تا از رشد باکتری های مضر درون بطری و محصول جلوگیری کند. در حقیقت ، بسیار متداول است که بیش از 85٪ محصولات زیبایی و مراقبت حاوی پارابن هستند. آنها بسیار مورد استفاده قرار می گیرند زیرا بسیار ارزان و موثر هستند. بیش از فقط یک نوع پارابن وجود دارد و آنها می توانند در لیست مواد تشکیل دهنده مانند بوتیلپاربن ، متیلپاربن ، پروپیلپاربن و موارد دیگر ظاهر شوند.
 
چرا پارابن ها اینقدر خطرناک هستند
نکته اصلی این است که پارابن ها خطرناک ، سمی هستند و اثرات سوء زیادی بر بدن انسان می گذارند. آنها باید به هر قیمتی از آنها اجتناب کنند. پارابنها با سرطان پستان در زنان ارتباط دارند. پارابن ها توانایی تقلید از استروژن ، هورمون جنسی زن را دارند و استفاده مداوم می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهد. استروژن و پارابن هایی که می توانند مانند استروژن در بدن عمل کنند ، در تحریک سلول های سرطانی پستان نقش دارند ، همین امر باعث شکل گیری سرطان پستان می شود. بدن زن شکستن این هورمون مصنوعی سخت است. مطالعه ای در سال 2004 توسط دانشگاه ریدینگ در انگلستان نشان داد كه پارابن متیلپاربن در غلظت های زیادی در تومورهای پستان انسان از سرطان پستان یافت شده است.
 
پارابن ها همچنین می توانند در تولید مثل در زنان و مردان تأثیر بگذارد. در مردان ، پارابن ها می توانند تولید اسپرم سالم را کاهش دهند و در زنان و مردان هم این مسئله باعث نازایی می شود. این نکته به ویژه لازم است که توجه داشته باشید اگر سن باروری دارید و می خواهید در آینده فرزندان خود داشته باشید. از آنجایی که پارابن ها مختل کننده غدد درون ریز هستند ، می توانند بر رشد جنین نیز تأثیر بسزایی داشته باشند. اگرچه باید مطالعات بیشتری انجام شود ، اما اعتقاد بر این است که پارابن منجر به نقص هنگام تولد می شود. این فقط مربوط به توانایی بچه دار شدن و نوزادان سلامتی نیز نیست.
 
توانایی دخالت پارابن در بدو تولد و تولید مثل بیش از توانایی فرد در بارداری است. این مربوط به سلامت سلامتی تولید مثل زن و مرد است. اثرات روی رحم ، تخمدان ها و غیره ، و اندام تولید مثل انسان نیز می تواند تأثیرات منفی بر سلامت عمومی بگذارد ، این همان چیزی است که باید در رابطه با برداشتن حاملگی سالم و کودکان در مورد آن فکر کنیم و نگران باشیم.
مرجع:فروشگاه اینترنتی ثانیکالا